8 augustus 2011:

Zomer 2011:

Ik weet niet hoe u er over denkt, maar ik heb het met het weer wel gehad. Gaan we met regen Nederland uit, lekker naar Frankrijk. Op vakantie. Onderweg veel regen. De eerste 10 dagen behoorlijk lage temperaturen, bewolking en regen. De laatste week werd het gelukkig wat droger en warmer, maar echt stabiel weer en strakblauwe lucht…ik weet niet meer hoe lang dat er dan was.
Pessimistisch…nou nee, wel balen. De reis terug; 250 kilometer droog en laag hangende bewolking en mist. Jammer voor het uitzicht. D
aarna, druppels. Een heleboel en de verdere rit. In Nederland werd het pas bij Hattem droog; geloof ik. Konden we toch nog droog afrekenen bij de McDrive.
Hopelijk wordt het nog een beetje nazomer of een hete droge herfst.

Weerhuisje 2011 
Er staat een weerhuisje
Voor het raam
Het mannetje staat buiten
Want het is slecht weer
Zelf is hij doorweekt
Want hij houdt
Zijn paraplu naar binnen
Zodat zijn vrouwtje
Droog blijft
Ze staat wel onderdak
Maar deze zomer
Is zo nat
Ze draagt zelfs
Groene rubberlaarzen
Binnenshuis

xa9 Gedicht en illustratie: Ivar Wakker

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in NIEUWE GEDICHTEN. Bookmark de permalink .

Een reactie op 8 augustus 2011:

  1. Edith zegt:

    Het is een drama met het weer 😦

    En de weersvoorspellingen zijn ook niet beter voor de komende weken. Zeker als de kinderen over 2 weken weer naar school gaan.

    Je bent er lekker tussenuit geweest, even een ander behang, andere geuren en kleuren 🙂

    Ik heb een blog-break gehad. Gewoon geen zin, geen inspiratie na alles wat er gebeurd is. Maar ik ben weer terug, heb er weer zin in.

    De iMac is fan-tas-tisch. Ik heb er heel lang over nagedacht en toen uiteindelijk de stap gewaagd. Het is zeker even wennen, omdat alles net anders is als op een pc. De sneltoetsen, alles. Maar de snelheid waarmee de programma’s werken…wauw, de kleuren, het scherm, de looks..en maar 1 kabeltje :).

    Nadeel: al je windowprogrammatuur werkt niet meer, daar moet je of alternatieven voor zoeken (er is geen goed alternatief voor Windows Life Writer), of kopen (Windows 2011 for iMac) of… Photoshop Elements wordt gratis omgeruild door Adobe in de Mac variant.

    Voor de rest is het een heerlijke uitdaging met dit weer 😉

    Leuke dag verder.

    Edith

Plaats een reactie