31 januari 2010

Het is weer weekend. Alle gezinsleden lekker bij huis. Natuurlijk gaan we allemaal onze gang, maar er zijn ook veel momenten waarop we xc3xa8cht met elkaar samen zijn. De koffie, de maaltijden en enige momenten voor de buis bijvoorbeeld.
In die twee vrije dagen doe je toch een poging de gedachten enigszins te verplaatsten. Even niet aan werken denken, of aan de vergadering van komende woensdag. Toch ben je in het weekend ook wel bezig. Het huis krijgt een een beetje extra aandacht, de bedden worden verschoond, de was wordt gedaan…Maar bovenal blijft het genieten! Bijvoorbeeld van DE WEEKENDKRANT.
   Hee
rlijk dik, een beetje napraten over de afgelopen week, een paar dieper gravende artikelen in de bijlage.

Toch werd mijn aandacht dit keer al verstoord op pagina 2. Verstoord is misschien niet het juiste woord. Mijn aandacht werd afgeleid. Wat ik las kon ik nauwelijks geloven. Die twee artikelen bijelkaar! Was de krant vol en kon het niet anders of heeft de man van de layout het bewust gedaan. Het geeft de krant wel wat extra’s:

       DE KRANT DEELT DE ZORGEN EN BIEDT OOK OPLOSSINGEN OP MAAT:

Stentor_biedt_nazorg

Bron: De Stentor 30 januari 2010 blz.2

                                                                                                                                    

Ik heb er ook maar een gedicht over geschreven:

Elke morgen wordt het wereldnieuws
Klakkeloos maar wel verdienstelijk
Mij toegeworpen
Vreugde, maar ook veel zorgen
Worden heel letterlijk
Mij medegedeeld
De pers uit ook haar bezorgdheid,
Maar laat de lezer de keus
Een mening te vormen
Bladspiegel en layout zijn goed verzorgd.
Maar wat ik vanmorgen zag,
Was heel opmerkelijk:
Na het schokkende bericht
Van slaags geraakte militairen
Werd de nazorg geboden,
Maar niet aan de abonnee
Nee, de deelnemers aan het gevecht
Waarover het artikel ons bericht

xc2xa9 Gedicht: Ivar Wakker

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie