25 januari 2010:

Vogeltelling_2

Dit weekend was er weer de VOGELTELLING. Het is blijkbaar nodig om de hoeveelheid vogeltjes te weten – bij benadering denk ik. Want je weet natuurlijk nooit hoe secuur er geteld wordt en of de juiste soort wordt genoemd bij een waarneming. Ik was het weekend niet thuis en heb dus maar niet meegedaan. Toch zie ik ook niet zoveel vogels in mijn HOF VAN EDEN dat ze het tellen waard zijn. Ik zou  een zeldzaamheid vanzelfsprekend wel doorgeven. Dat zagen we enige weken terug nog. Toen ging het om een zeldzaam vogeltje uit Noord-Amerika. Het gevolg daarvan was wel dat er telkens fotografen uit heel de wereld kunnen langskomen en voor je tuinhekje staan. Het gevolg is dan wel dat niet alleen de rust van het gezin verstoord is, maar ook dat van de dieren in het biotoopje op jouw adres. Weg mussen, weg merel en weg reiger… NEE, maar wel die ZUS OF ZO MET GRIJZE VEREN UIT VERWEGGISTAN!

Top 10 landelijk 2010

1. Huismus 188.858
2. Merel 117.850
3. Koolmees 117.200
4. Vink 91.647
5. Pimpelmees 74.091
6. Spreeuw 70.666
7. Kauw 53.586
8. Turkse tortel 49.116
9. Houtduif 43.893
10. Roodborst 38.535

De serieuze resultaten van uw telling kunt u nog doorgeven op onderstaande link:

http://www.tuinvogeltelling.nl/index.cfm?act=form.stap1

Een huismus uit Hoge Zwaluwe
Telde in zijn achtertuin
Hele vreemde vogels:
Exc3xa9n geel, gelaarsde parkwachter
Twee pestkoppen
Drie hout-de-diefjes
Acht voorbijvliegende kleiduiven
Een kerkhaan in de verte
Een kraanvogel met zwanenhals
Zestien brutale snuiters
met verrekijkers

xc2xa9 Ivar Wakker

                                                                                        

Vogeltelling

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Een reactie op 25 januari 2010:

  1. leuk de vuurtoren van texel… staat al maanden op mijn laptop als afbeelding op mijn buroblad. Mooi plekkie nederland.

Plaats een reactie