12, 13 en 14 januari 2010:

Deze week was er weer een van fietsen door de kou. Toch vond ik het geen straf, behalve misschien op de donderdag. Toen stond er namelijk een stevige wind uit Ooostelijke richting met het gevolg dat de gevoelstemperatuur flink onder nul zat. ( In het verleden heb ik zo eens mijn oor bevroren! Iets wat ik niemand toewens. Ik spreek dan van januari 1987. De gevoelstemperatuur bevond zich toen geloof ik rond de -20 of lager! Ik moest toen stage lopen en fietste op de terugweg zo’n 4 km. van een clixc3xabnt naar het station Kampen. Volgens mij had ik wel een sjaal om het hoofd, maar dat hielp blijkbaar onvoldoende. In de trein had ik het al in de gaten. Ik zocht verlossing van pijn door mijn oor tegen het raam vol condens te houden. De volgende dag zaten de blaren op mijn oor.)
   Donderdags ging ik dus met de band om het hoofd. Deze beschermd ook een beetje de oren. Alle dagen heb ik weer genoten van het dienstbaar zijn voor anderen. De boel schoon maken in de huiskamer en in de keuken. De tafels dekken en revalidanten voorzien van koffie en thee. Omdat ik telkens de werkzaamheden eenvoudigweg af kreeg, was er ook elke dag wel tijd voor een goed gesprek. Met revalidanten in de huiskamer, maar ook met wat oud-revalidanten die ik op het terrein tegen kwam.

                                                          

Dan hadden we deze week ook weer eens wat opschudding in Den Haag. Het rapport van de commissie Davids werd uitgebracht. Een dik boekwerk vol conclusies en plannen voor de toekomst. Ik snap niet dat daar nu een jaar over gedaan moest worden. Op het moment dat de orlog werd begonnen zag ik al de bartsen in het vertrouwen. IK zou als een olifant door de porceleinkast gedavert zijn, denk ik. Dat kostte mij wellicht ook mijn kop, maar dan zaten er zeker ook een groot aantal politici NIET meer op het pluche. En dan de reactie van  ons premiertje Balkenende. Het schoolknaapje weet best dat hij fouten heeft gemaakt, maar hij durft het niet toe te geven. Dan zie ik ook weer het filmpje van het bezoek met De Hoop Scheffer aan president Bush. Bush laat hem niet eens uitpraten en De Hoop Scheffer neemt het woord. Die man was opeens belangrijk, want die was minister van Buitenlandse Zaken. Later werd hij geolof ik wegens goed gedrag – lees: gewenst gedrag – secreetaris-generaal bij de NAVO.
Door dit alles kon Amerika de oorlog tegen Irak beginnen. De dictator moest uit de weg geruimd worden en er waren nuclaire wapens. ( Dat laatste is denk ik verzonnen , want ze zijn nimmer aangetroffen).  De oorlog heeft uiteindelijk niets goeds gebracht. Veel geld gekost, het heeft ons gezichtsverlies opgeleverd en de strijd heeft ook de nodige slachtoffers gexc3xabist. Aan de zijde van Irak, maar ook aan geallieerde zijde. En dan niet te vergeten de burgerslachtoffers. Het is te hopen dat wij als Nederland er snel vertrekken.
Helaas laten we het land dan erg berooid achter, maar misschien heeft Amerika andere plannen en is Irak een oplossing voor het ander problem in het Midden-Oosten: de kwestie Israxc3xabl / Palestina.

Bekijk de beelden van de dichter des vaderlands maar. Hij verwoord goed wat ook MIJIN gevoel is

http://www.youtube.com/watch?v=ULhn7i1pPi0

                                                         

is een donkerbruin vermoeden ook discriminatie?

                                                         

Ook de politiek in Zwolle laat zich weer eens zien.  Bijna vanzelfsprekend verdient dat GEEN schoonheidsprijs. De VINEXwijk Stadshagen is een wirwar van wegen. Zij krijgt alle aandacht en alles kan. Toch maakt de gemeente telkens weer wat foutjes. Een probleem was de bereikbaarheid van het winkelcentrum. Een daar gelegen parkeergarage maakte het gelukkig mogelijk om er vanuit alle delen van de wijk eenvoudig te komen; zij het op illegale wijze. Je kon namelijk via deze parkeergarage eenvoudig 
" doorsteken ". Je parkeerde dus niet. Nu heeft de gemeente het idee opgevat om dat maar niet meer zo maar mogelijk te maken. Hier laat ze slagbomen en een betaalautomaat komen! IK heb nog wel een ander idee hoor Burgemeesters en Wethouders:

Is er in Stadshagen geen sloot waarover we dan een brug leggen, zodat de wijk werkelijk ontsloten wordt!

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie