4 mei 2009:

BRUG:
brug de; v(m) -gen; -getje of -je 1 verbinding van twee zijden ve water, afgrond, kloof enz.: over de ~ moeten komen moeten betalen 2 voorwerp dat op een brug lijkt: de ~ ve schip verhoging boven het dek, standplaats vd kapitein; (gymn) de ~ horizontale bomen of leggers op staanders; een ~ in het gebit valse tand of kies, aan beide zijden bevestigd.

Aldus Van dale.
Bruggen hebben altijd een belangrijke functie, waren zij er niet dan moest je soms kilometers omlopen of ver kunnen springen. Heel veel obstakels worden overspannen. Zelfs waar geen water is zijn zij te vinden. In de bergen verbinden zij punten in de hoogte. Soms is een brug slechts een plank over een slootje, maar soms ook wordt er iets moois van gemaakt. Wij Nederlanders zijn ook wel goed in het ontwerpen van bruggen, we moeten ook wel in ons waterrijke land.
Afgelopen weekend zag ik op televisie dat er een brug over het water werd getransporteerd naar Ierland. Een majesueus gezicht. De Samuel Beckett brug lijkt op een lier. Het snaarinstrument dat in Ierland een symbool is. Deze brug is gemaakt in Nederland en gaat in zes dagen naar de uiteindelijke ligplaats. Op de volgende link zijn er beelden van te zien:

http://www.flickr.com/photos/paulschrandt/3497627367/in/photostream/

Stedentriprotterdam

Een paar jaar terug was ik zelf in Rotterdam. We bezochten een tentoonstelling bij "Villa Zebra en maakten  er een leuk dagje van. Ook werd ik door het uitzicht gexc3xafnspireerd:

AL HET WEER IS WAARDELOOS. – PESSIMIST

             

AL DE AARDE IS SAARLOOS.     – ROTTERDAMMER DIE NIET VER WEG IS GEWEEST

                  

DIT ALLES NAAR AANLEIDING VAN DE WOORDEN VAN LUCEBERT IN ROTTERDAM:

xe2x80x9cALLES VAN WAARDE IS WEERLOOS.xe2x80x9d

                            

DE SLUISWACHTER
DOET DE SLUISDEUR TOE,
MAAKT HET WATER DICHT.
GEEN DRUPPEL VLOEIT
HET KANAAL WEER IN.
HET SCHIP VAART WEG.
WE ZWAAIEN
DE PASSAGIERS UIT.

xc2xa9 Ivar Wakker

                                                 

Soms is een brug ook een uitweg [ uitxc2xb7weg de; m -en 1 uitgang, weg om ergens uit te komen 2 middel om te ontkomen; redding ]

In Maart stond er een artikel over mij in de wijkkrant, zo meldde ik reeds. Enige dagen later kreeg ik een reactie van een medewerker van DE UITWEG.

http://www.stichtinguitweg.nl/vrijwilligers.php

De man had het artikel met interesse gelezen en vroeg mij of ik bij hen iets wilde vertellen over mijzelf. Natuurlijk wilde ik dat, maar dat moest vanzelfsprekend overlegd worden.

Vandaag heb ik zelf contact gelegd met deze STICHTING – waar sinds 1985 mensen met een psychiatrische achtergrond in gezamenlijkheid een eigen plek hebben gemaakt. Een laagdrempelig inloopcentrum met een koffiekamer waar deelnemers zich thuis kunnen voelen, zichzelf kunnen zijn en in vrijheid andere mensen kunnen ontmoeten. Zij werken ook samen met FOCUS en INLOOPHUIS DE BRES.

Wie weet dus binnenkort een mogelijkheid om in het openbaar iets over mijzelf te vertellen. Dan zal ik ook wat gedichten uit mijn bundel(s) voordragen en het terloops hebben over de workshop. Misschien wil men er hier wel gebruik van maken…

Schrijven werkt volgens mij erg heilzaam. Lekker opschrijven wat je dwarszit of juist beschrijven wat je ziet of hoort. Zeker als je denkt dat anderen het niet zien of kunnen horen.  Zo kun je nare dingen ook delen en er over praten om het kwijt te raken; of, als dat niet lukt op zoek gaan naar een methode om er mee te leren omgaan. Zo wordt het leven een stuk dragelijker.

Geheugenfout

Nare zaken
Die je wilt vergeten
Zijn dingen die
Je toch niet wist

xc2xa9 Gedichten Ivar Wakker

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie