22 augustus 2011:

 Vandaag niet zoveel tijd. Klik ik op op FOOT:  (http://www.froot.nl/  ). Hier staan leuke foto's, plaatjes en filmpjes. Mijn aandacht werd direct geleid naar GEOMETRISCHE AFRIKAANSE DIEREN:
Hier zag ik een mooie prent van en aantal bekende dieren. Ik koos voor de zebra, omdat ik daar ook twee geichten bij heb:


Zebra

 

ZEBRA

Ziet er uit
Als een gevangene.
De streepjescode
Al snel vooruit.
Is door patronen,
Op de huid gezeten,
Moeilijk te onderscheiden.
Wat hem zo
Dus redding brengt.
____________

Zwarte lijnen
Op papier
Niet echt recht,
Maar wel evenwijdig
Ik weet niet
Te bedenken
Wat het voor moet stellen,
Totdat het
In beweging komt.
Dan blijkt het
Een kudde zebra’s te zijn.

xa9 Gedichten: Ivar Wakker
xa9 Tekening: www.lumadessa.com

Dit bericht werd geplaatst in NIEUWE GEDICHTEN. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie