18 december 2010:

WEER WINTERWEER:

Het heeft niet alleen slechte kanten, die witte winter. Vaak ziet een landschap onder een witte deken er nog mooier uit. Het lijkt wel of de sneeuwdeken alle niet-natuurlijke geluiden dempt. Af en toe komt er toch een kleurtje onder het wit vandaan. Dat blijkt uit het volgende kiekje van de site: http://moethetergensovergaan.web-log.nl/ 

SNEEUWROOD:

Sneeuwrood 

De volgende woorden liet ik achter, als voetstappen in de sneeuw:

Gelukkig is er
Naast vredig wit
Een kleur achtergelaten
Door de zwarte lijsters

________________

De winterschilder

Ik keek
Vanmorgen
Naar buiten.
De takken,
Van bomen en struiken,
Waren wit.
Was de winterschilder
Weer gearriveerd?
Hij is nu vast
Aan het plafond toe.
Op een ladder geklommen.
Heeft blijkbaar haast.
Dikke klodders
Vallen neer.
Heeft ter ventilatie
Het wereldvenster opengezet.
Het wordt steeds kouder.
Wij mensen
Moeten de premie
Weer betalen!

________________

Achter
Gesloten deuren van de kast
Houdt het knaapje,
Over tere schouders,
Mijn jas goed vast.
Tegen de gure winterkou
Is het dat ik
Om zxe2x80x99n dunne nek
Mijn sjaal dan vouw.

xc2xa9 Gedichten: Ivar Wakker 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in moet het ergens over gaan. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie