30 oktober 2008:

30 oktober 2008:

ETEN. Ik doe het graag, daarbij een goed glas wijn. Vooral met mensen die daar ook van houden. Mijn familie bijvoorbeeld. Helaas hangt daar ook een prijskaartje aan en dan heb ik het niet over centen. NEE, ik doel op het gewicht. En dan weer niet over hoe groot de portie. MAAR over de toename van het gewicht van de lekkere eter.

Onlangs was ik bij de dokter en liet mijn cholesterol prikken. Het was behoorlijk hoog, maar niet zorgwekkend. Zo moest ik aan een dieet. Mijn maaltijden had ik al enige tijd ernstig bekeken en ook bewoog ik behoorlijk. Elka dag een stuk fietsen lijkt mij dat toch .

Hoe pas je dan de maaltijd aan zonder te hongeren? Daar had ik niet zoveel trek in – wat kan een uitdrukking toch grappig werken. Zo kochten wij twee kookboeken van dieet-goeroe S. Bakker. Ik hoef mij gelukkig niet echt aan de hoeveelheden te houden, want het gaat er voor mij niet om om  -tig kilo kwijt te raken in een korte tjd.

Het resultaat mag er zijn hoor lezers! Heerlijke maaltijden, met voldoende variatie, veel rauwkost en veel water. Ik ben in 4 weken ongeveer3 kilo verloren. Ik ga er beslist mee door, want ik ga voor mijn gevoel nu al behoorlkijk lichtvoetig door het leven.

          

Voordat ik aan mijn dieet begon, schreef ik ooit:

Op de pedalen

van mijn hometrainer

trap ik moeilijk

in de wereld van

Sonja Bakker.

            

Ook heb ik een gedicht wat meer persoonlijks gegeven, want ik ben tenslotte lezer en dichter:

Ik ben aan het lijnen,

let op wat ik eet.

mag gelukkig alles lezen.

Zelfs gewichtige boeken

en dikke pillen.

Zolang het maar niet

vetgedrukt staat.

Dit bericht werd geplaatst in gewichtig. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie