Tour de France

Het is weer  zover! De zomer begint en dus wordt er veel gefietst. Ik mag graag kijken naar de Tour de France. Mooie omgeving en de verrichtingen van onze mannen mag ik ook graag volgen.Een gedicht had ik nog op de harde schijf:

De Tour

Twee gespaakte

dunne ringen,

een frame,

het stuur

krachtig gekromd.

De rijder

stevig in het zadel.

Op hellend vlak

rechtop staand.

Het rad

in beweging houdend.

Kijkt vooruit.

Het landschap

raast voorbij.

Alleen oog

voor de loop

van de weg

en de tegenstanders.

Zij aan zij,

achterelkaar,

of uiteenwaaierend

in de wind.

Snellen door Frankrijk.

Knijpen de rem pas in

na de meet in Parijs.

Dit bericht werd geplaatst in TOUR DE FRANCE. Bookmark de permalink .

Een reactie op Tour de France

  1. My life zegt:

    Moet zeggen dat je er mooie gedichten op hebt staan. Ik heb er een paar gelezen.Ik wens je verder veel succes in alles en een fijne dag verder.
    X My life

Plaats een reactie