Christelijke Boekenweek 2013

20130404-220030.jpg

N.a.v. een advertentie in De Stentor las ik dat dhr. H. Werkman een novelle had geschreven voor de
specifieke boekenweek. Hij zou op 20 maart zijn boekje presenteren. De schrijver is ook mijn leraar Nederlands geweest in het schooljaar 82-83 op het JFC in Barneveld. Een reden voor mij om in deze boekhandel een boek aan te schaffen zodat ik dat geschenk ook kon ontvangen.
Een ontmoeting na zo’n 30 jaar. Herkenning van mij, maar ook van hem. Hij keek vreemd op toen ik begon over “meester Werkman”. Hij wist nog dat IK mee kwam op een ouderavond…
“Het ging om MIJ, dus ik mocht mee…”
“Een dagje naar huis” is een biografisch verhaal van een man die zijn ouders bezoekt. Zijn moeder is dement. Historie komt bij hem boven en bij zijn moeder verdwijnt het geheugen…
Ik heb het boek direct ook gelezen. Een mooi verhaal, met treffende zinnen. Geen woord teveel en mooi gevonden woorden die verwijzen…

Hier nog een interview over het verhaal:

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie